Doe eens een rondje Sleuf

15 april 2013

Rondje Sleuf laat je meegenieten van het project Noordwest Natuurkern in de duinen. Doe stevige schoenen aan en ga genieten. Er is een klein rondje Sleuf en een groter rondje. Beide bieden prachtige uitzichten op de mozaïek van de nieuwe stuivende duinen en groene duinvalleien daar tussenin. De start is parkeerterrein Parnassia (PAZ).

Klein Rondje Sleuf:

Vertrek bij PAZ. Loop via het strand tot de nieuwe strandopgang Kattendel. Deze loopt dwars door de meest zuidelijke windsleuf. Via een klaphekje kom je in het duin en op het wandelfietspad. Volg dit pad naar rechts, richting Parnassia. Duur wandeling: ongeveer 30minuten.

Stevig rondje sleuf:

Vertrek bij PAZ. Loop via het strand tot de nieuwe strandopgang Kattendel. Steek dwars door via de meest zuidelijke windsleuf. Sla bij het klaphekje linksaf en loop via het pas beklinkerde fietspad noordwaarts. Na een flauwe bocht naar rechts neem je onderaan de helling het voetpad rechts, de Ogenkuil in. Bij de T-splitsing opnieuw rechts. Aan het einde van dit mooi smalle paadje kom je weer op het wandelfietspad. Ga links richting Parnassia. Duur wandeling: ongeveer een uur.